Interest in data-driven decision-making has been growing in recent years, leading to growth in big data collection and analysis in both academic and non-academic contexts. As a result, harnessing the power of big data has become an important topic for research and discussion both in the domain of education and personal healthcare. Little scholarship has focused on taking an integrated look at the data from both the domain and supporting the self-directed learning lifestyle of learners. This research study aims to assist learners in balancing their physical and learning activity goals by collecting, processing, and visualizing their data. The results from this study can be used to support the application design for visualizing health and learning activity data and develop a theoretical understanding of how it can support a self-directed learning lifestyle for learners.
企業内教育に適用できる。
自己主導的なスキルは人々が進歩を自分でコントロールすることを求めていて、学習と健康の促進に重要なスキルである。 職場に入ると、知識やスキルの習得も続けている。 学習能力の向上は、従業員の競争力の向上に大きな影響がある。 また、運動の進行状況を自分でコントロールすることにより、健康状態を改善できる。健康は仕事の効率を高めることに重要なものである。
氏名 | 専攻 | 研究室 | 役職/学年 |
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楊媛媛 | 社会情報学専攻 | 緒方研究室 | 博士2回生 |
MAJUMDAR Rwitajit | 学術情報メディアセンター | 緒方研究室 | 特定講師 |
李慧勇 | 学術情報メディアセンター | 緒方研究室 | 研究員 |